BERTÓTHY Ágnes

„Think manual”

agnesbertothy@gmail.com

behance.net/bertothyagnes

Szatyor

/készségfejlesztő társasjáték/

A munkám egy felnőtteket, illetve a tizenéves korosztályt célzó, fogalmazáskészséget fejlesztő társasjáték, amely stílusában és tartalmilag is tipikusan a magyar társadalomra jellemző elemekből építkezik. A karakterek, amivel a játékosok játszhatnak mind a kelet-európai társadalom emberének egy-egy sztereotípiája. Igyekeztem minél több társadalmi osztályt lefedni ezek tervezésekor, így a játékosok könnyebben megtalálhatják a hozzájuk legközelebb álló karaktereket. A játék során a játékosok a szerencsekártyákon mindennapi szituációkkal találják szembe magukat, amelyek görbe tükröt tartanak a társadalmunk elé. A játék kezdetekor kihúzott bevásárlólista szerű „napod” kártyákat követve össze kell gyűjteniük az azokon feltüntetett tárgyakat a kijelölt bázisról indulva, majd oda visszatérve. A tárgyak megszerzéséhez el kell végezniük a szójátékra épülő feladatot, azaz mondatot kell alkotniuk 10db véltlenszeruen kihúzott szóból. A nyertes a szavakat leggyorsabban összegyűjtő, és a kiindulási bázisra leggyorsabban visszatérő játékos lesz. A kivitelezés során szem előtt tartottam, hogy az elemek ellenálljanak a nagyobb igénybevételnek is. A játékból a nyomtatott kivitelezés mellett webes applikáció is készül, továbbá a munka mellett kegészítésként egy működö betűtípust is terveztem, amit az arculatba is beépítettem. 

 / 

 My degree project is a skill developing board game targeting teenagers and adults. The visual style and the plot of the game is a representation of the Hungarian society. During the creative process I tried to create a comprehensive picture of all the social classes, so the characters are all stereotypical figures of the east European people. In the course of the gameplay, the players get a list of 8 collectable objects, which can be collected in different places in the city. Those who can’t avoid „luck” spaces, also meet everyday problems which are not so helpful, according to the tone of the game, expressing the Hungarian reality. The main part of the game is the “word challenge” which is required before enlisting an object: the players have to make one, or two sentences including the 10 words, they pull out randomly from the bag. The one that collects all the objects first, and returns to the base becomes the king of the town. During the implementation my primary purpose was to create my board game more resistant than the average ones, but beside the printed version, I created a version for online platforms too.