Warning: foreach() argument must be of type array|object, string given in /var/www/uni-eger.hu/vmt/public_html/mdi/diploma_2018/res/corelib.php on line 4706

Warning: Undefined variable $render in /var/www/uni-eger.hu/vmt/public_html/mdi/diploma_2018/res/corelib.php on line 4716
Jáger Zsolt

ja_zsolt@freemail.hu

Jáger Zsolt

SZUPERHŐSÖK A KORTÁRS AMERIKAI FILMBEN / SUPERHEROES IN CONTEMPORARY AMERICAN CINEMA

Pókember. A hálószövő megjelenése a hollywoodi képregény-adaptációkban / Spider-man and the portrayal of the web weaver in Hollywood comic-book adaptations

Konzulens / Consultant: Záhonyi-Ábel Márk

Szakdolgozatomban Pókember filmbeli megjelenését és karakterét vizsgáltam. Az elemzés során kitértem a hős megszületésének körülményeire (1962), továbbá arra is, hogy miként jelent meg, hogyan ábrázolták az évek során a karaktert a filmvásznon. Dolgozatomban három Pókembergenerációt hasonlítottam össze három filmen keresztül, amelyek mind a 2000-es években készültek: Pókember (2002), A Csodálatos Pókember (2012) és a Pókember: Hazatérés (2017). Pókember eredettörténete mellett kitértem még a dolgozatban a főbb szereplők vizsgálatára, továbbá a filmek közötti hasonlóságok és különbségek kiemelésére. Az összehasonlítás során olyan szempontokat használtam, mint a helyszín, az intézmény, a hősök életkora, a nevelők (szülők, nagyszülők megjelenése) és az aktuális barátok. Az elméleti és történeti bevezetőt követően a szakdolgozat második része közli gyakorlati kutatásaim eredményét.


In my thesis work I examine the portrayal and character of Spiderman in cinema. During this examination I look at the birth of Spider-man (1962) and how he has been portrayed in cinematic adaptations. I look at three generations of Spiderman portrayal through three movies, Spider-man (2002), The Amazing Spider-man (2012) and Spiderman: Homecoming (2017). Besides the original examination I also look at the main characters and the similarities and differences between the comic books and films. The main aspects of this examination are the settings, the institute, the age of the characters , their relatives (parents or grandparents) and friends. After the theoretical and historical summary I present the results of my research.