Warning: foreach() argument must be of type array|object, string given in /var/www/uni-eger.hu/vmt/public_html/mdi/diploma_2018/res/corelib.php on line 4706

Warning: Undefined variable $render in /var/www/uni-eger.hu/vmt/public_html/mdi/diploma_2018/res/corelib.php on line 4716
Dalmadi Sándor

dalmadisanyi@gmail.com

http://sandordalmadi.hu/

Dalmadi Sándor

TRICUBUS

kártyajáték és applikáció / cardgame and application

Konzulens / Consultant: Faa Balázs

A Tricubus egy kártyajáték, melyet a manapság nagy népszerűségnek örvendő, úgynevezett boardgame-ek inspiráltak. Számos ilyen játék létezik mind online, mind offline formában. Kutatásaim során megfigyeltem, hogy az ilyen típusú játékok mindegyike egy túldíszített formanyelvet használ, így alkalmam nyílt annak a vizsgálatára, hogy mennyire van a játékokban ennek a nyelvezetnek létjogosultsága. Saját formanyelvemet éppen ezért megkíséreltem a tesztek tapasztalatával kiegészítve a lehető legnagyobb mértékben leegyszerűsíteni, mindezt olyan módon, hogy az segítse a játékban való eligazodást, ezenfelül ne legyen rajta funkció nélküli elem. A játék fejlesztőjellegét a szabályrendszer biztosítja. Fontosnak tartottam a tervezés során, hogy a játék mindenképpen segítse a gondolkodást, mivel, úgy vélem, az ilyen típusú játékokat az teszi izgalmassá.


Tricubus is a card game inspired by today’s popular so-called board games. Many such games exist in both online and offline forms. In the course of my research, I observed that each of these types of games used an over-decorated language of forms, and this gave me the opportunity to see to what extent the use of this kind of language is justified in these games. For this reason, I have tried to simplify my own language of forms, taking into account the experience of the tests I performed, in a way that would help users with orientation in the game. The game should not have a single function-free element either. The nature of the game to foster development is ascertained by the rules. I considered it important while designing it that the game would definitely help thinking, since, I believe, it makes this type of games exciting.