ereborn96@hotmail.com
Konzulens / Consultant: F. Balogh Erzsébet
Munkáimban életem története és érzelmi világom formálódik meg. E történetek jelentik festészetem alapját. Soha sem úgy festem le őket, ahogyan egy átlagos történetet elképzelünk, hanem szimbólumokkal helyettesítek be minden egyes elemet, így alakítva ki egy sajátos, egyéni szimbólumtárat. Mint főszereplő, a képeken gyakran kutya vagy háztömb képében jelenek meg. Ez a két ábrázolás más-más jelentéssel bír: a háztömb pozitív, míg a kutya negatív karakter. A panellakás a lakásomra utal és arra a közegre, ahol lassan egy éve élek már. Ez a közeg régi és unalmas, de pont ez inspirál benne a legjobban. Az apró történetek, a nyugdíjasok beszélgetése, a kutyaugatás a parkból olyan kis események, melyeket festményeimen és objekteimen továbbgondolok, és történetet szövök belőlük. Az utóbbi időben a panellakás mint egység jelentette a tematikus középpontot. A panel egyszerű szögletes formáit bontottam meg és helyeztem a térbe kis objektek létrehozásával: ezzel indult el az utam a látványelvűségtől az absztrakcióig. Legújabb munkáimban már teljesen nélkülözöm a valóság pontos visszaadását és csak a formák, élek, faktúrák hatnak rám.
In my work, it is the story of my life and my emotional world that get formulated. These stories are the foundation of my painting. I never paint them as we imagine an ordinary story but replace every element by symbols, thus forming a unique, personal symbol repertory. As a protagonist, I often appear in the pictures as a dog or a block house. These two representations have different meanings: the block is positive, while the dog is a negative character. The block of flats refers to my apartment and the environment I have been living in for almost a year now. This environment is old and boring, however it inspires me the most. Trivial stories, conversations of retired people, the dog barking from the park are all small events that I further reflect on in my paintings and objects and I create a story out of them. Recently, the block flat as a unit has been the thematic focus of my works. I dismantled the simple rectangular forms of the block house and placed it in space by creating small objects: thus I stepped on the path leading from the realistic approach towards abstraction. In my latest works, the exact reproduction of reality is absent and only forms, edges and factures affect me.