MIZSÁK Gergő
E-mail: gergomizsak@gmail.comCluj I–III.
Számomra a kivitelezés, a minőség, a festékrétegek intenzitása, a foltok egysége csak akkor nyilvánul meg, ha első kézből találkozhatok az alkotásokkal. Az anyagi világ és a közösségi média egyaránt elterelhetik figyelmünket a munkáról, ezért fontos, hogy tudatosan visszataláljuk ahhoz a kapcsolódási ponthoz, amely elvezethet minket a képek mögöttes tartalmáig. S ha ezt közölni tudjuk a befogadóval, akkor érezhetjük, hogy elértük a célunkat.
„Egy Rothko kép esetében a legfontosabb faktor az idő – a nézőnek el kell veszítenie magát a műalkotásban. Nem lehet csak úgy elsétálni egy Rothko mellett és elvárni, hogy megértsd. De ha elég időt töltünk egy-egy festménnyel és beleengedjük magunkat az alkotásokba, a jutalom garantált lesz.”– mondta Gwen Chanzit, a denveri Art Museum modern művészeti kurátora.
For me, the execution, the quality, the intensity of paint layers, and the unity of patches only become apparent if I can have a first-hand experience. The material world and social media can divert our attention from working, so it is important to make a conscious return to the point that can lead us to the underlying content of images. And if we succeed in communicating it to the recipient, we can be sure that we have achieved our goal.
”If you’re looking at a painting by Rothko, you need to give it time, so that you can almost lose yourself within that canvas. You can’t walk by a Rothko and get very much out of it. But if you spend the time to immerse yourself within it, that’s when there’s a reward.”– said Gwen Chazit, curator of modern art at Denver Art Museum.
Konzulens: Kopasz Tamás főiskolai docens