MATA Anita

MATA Anita

Website: https://www.instagram.com/anitamata/

Filter nélkül: Személyiség, interakció és image az Instagram közösségi felületén / Unfiltered: A study of Identity, Interaction and Image on the Social Interface, Instagram

elméleti dolgozat / thesis

Vizsgálódásaimat az Instagram közösségi felületén végeztem, ahol megfigyeléseim alapján a különböző divat és életstílus kategóriában megjelenő felhasználók esztétikus tartalmaikkal egyfajta idealizált benyomást kívánnak kiváltani közönségeikből. Kutatásom során Erving Goffman kanadai szociológus hétköznapi interakciókban bemutatott dramaturgiai elméletét vettem segítségül, ahol a felhasználók online prezentált perszónáit, interakcióit, színfalak előtti és mögötti cselekvéseit, valamint az alakításaikhoz kapcsolódó homlokzati elemeket vizsgáltam.

Certain digital interfaces offer a type of user profiles, whose creators make their content based on aesthetic principles, thus providing an idealized impression on their audience. During the course of my research, I have conducted interviews with bloggers who primarily create content in the fields of international fashion and lifestyle. I, then, applied the answers I have received to determine the extent to which these creative processes are aligned with the principles laid down by Erving Goffman in his study of Dramaturgy. I examined factors ranging from the external facade to the online personality presented by the digital self.