Diploma'25menüEnglish

Jére Anett

Jére Anett
Jére Anett :: Félelem és reszketés NagyhályogonJére Anett :: Félelem és reszketés NagyhályogonJére Anett :: Félelem és reszketés NagyhályogonJére Anett :: Félelem és reszketés NagyhályogonJére Anett :: Félelem és reszketés Nagyhályogon

Félelem és reszketés Nagyhályogon

illusztrált kiadványok

Diplomamunkám alapját Cserna-Szabó András Félelem és reszketés Nagyhályogon című groteszk novelláskötete adja, melyből három történetet választottam ki illusztratív feldolgozásra. A kötet egy torz, abszurd világot tár elénk, ahol a szereplők rejtett és gyakran sötét vágyaik alapján cselekszenek, miközben a groteszk humor és a halál folyamatos jelenléte átszövi a falusi lét mindennapjait. A novellák képi feldolgozásában arra törekedtem, hogy a groteszk esztétikát vizuálisan is érzékeltethetővé tegyem: a testi torzulások, a nyomasztó hangulat és a hétköznapi abszurditás sajátos vizuális nyelven kelnek életre. Az illusztrációk elkészítése során saját illusztrációimat kombináltam kollázs technikával, amely lehetőséget adott a rétegzettség, a torzítás és az elidegenítés vizuális eszközként történő alkalmazására.

behance.net/anettjere
instagram.com/anett.jere

Konzulens: habil. Csontó Lajos

Jére Anett :: Félelem és reszketés NagyhályogonJére Anett :: Félelem és reszketés NagyhályogonJére Anett :: Félelem és reszketés NagyhályogonJére Anett :: Félelem és reszketés NagyhályogonJére Anett :: Félelem és reszketés NagyhályogonJére Anett :: Félelem és reszketés Nagyhályogon

A groteszk megjelenési formái

szakdolgozat

A szakdolgozat a groteszk esztétikai jelenségét vizsgálja, annak történeti fejlődésére, vizuális megjelenési formáira és kortárs alkalmazásaira fókuszálva. A groteszk ambivalens természete, amely egyszerre nevetséges és félelmetes, vonzó és taszító, lehetőséget ad az esztétikai határok feszegetésére és a társadalmi normák kritikájára. A dolgozat bemutatja a groteszk történeti gyökereit, testi és vizuális torzításait, valamint az érzelmi reakciók három fő típusát: a horrorisztikus, a komikus és az áhítatot kiváltó groteszket. Végül a 20. századi alkotók és a kortárs művészet példáin keresztül elemzi, hogyan szolgál ez a vizuális nyelv kritikai eszközként a mai kultúrában.

Konzulens: Faa Balázs

Művészeti KarEszterházy Károly Katolikus EgyetemMDI

arculat: Ungvári József Márk | webdsign: Faa Balázs | meghajtja: Exxite CMS

bezárás
bezárás