Publikáció: 2018. február 9. péntek
Az Építészfórum oldalán is megjelent a Koreai Természetművészeti Biennálé pályázati felhívása. Talán ennek is köszönhető, hogy a nemzetközi versenyben arányaiban nagyon sok magyar terv szerepelt. Az összes pályaművet bemutató katalógus megjelenése kapcsán beszélgettünk a dél-koreai biennálé művészeti igazgatójával, dr. Erőss Istvánnal.
Teljes interjú:
http://epiteszforum.hu/organikus-magyar-epitmenyek-del-koreaban
Zöldi Anna: Miért izgalmas ez a Magyarországon talán kevésbé ismert művészeti esemény?
Erőss István: Ehhez időben kicsit vissza kell ugranunk, egész 1980-ig, amikor Koreában egy frissen végzett művész csapat az akkori történelmi helyzetben, egyfajta barna diktatúra idején a hivatalos kultúrpolitika elől menekülve a művészet más útját választotta, a természetben kerestek menedéket. Kitelepültek a folyópartra, az erdőbe, és ott hozták létre a műveiket, természetes anyagokból. A Yatoo csoport a mai napig együtt dolgozik, következetes építkezéssel 1990-re Koreán belül patinás nevű művészcsoporttá váltak. Ettől kezdve arra törekedtek, hogy munkájukat összekapcsolják az európai hasonló elvű kezdeményezésekkel, főleg a német, később az olasz, angol csoportokkal. Kisebb nemzetközi események szervezése után 2004-ben szervezték az első biennálét, amely már egy tudatos koncepció mentén zajlott.
ZA: Imponáló feltételekkel hirdetik meg az rendezvényt, gyakorlatilag a résztvevők minden költségét fedezik. Milyen forrásból van erre lehetőség?
EI: Ma már ezeknek a művészeknek olyan rangjuk van országon belül, mint nálunk körülbelül a nemzet művészeinek. A költségvetésüket az illetékes minisztériumtól folyamatosan megkapják, a működésük állandó és kiszámítható. Ezenkívül a várostól és régiótól is kapnak támogatást, állandó stábbal dolgoznak. A város, ahol az esemény zajlik Gongju, ősi főváros, még 2004-ben is volt olyan kormányzati terv, hogy Szöul helyett ez legyen Dél-Korea fővárosa, de ez máig nem valósult meg. Az óvároson kívül nagy egyetemi városrész van, a biennálé területe ettől távolabb, erdős területen fekszik, itt épülnek fel a munkák, itt zajlanak kiállítások és a zsűrizés is.
ZA: Magyarként te hogyan kerültél kapcsolatba a Yatoo-val?
EI: Munkásságom nagy része a természetművészethez kötődik. Jelenleg Egerben a Vizuális Művészeti Intézet vezetője vagyok, ahol már évekkel ezelőtt létrehoztunk egy természetművészeti specializációt. 2006-ban én is pályáztam a koreai biennáléra, és meghívást is kaptam. 2008-ban szintén, 2016-ban pedig már kurátornak kértek fel, és magammal vihettem néhány embert, akit javasoltam. Így került ki Magyarországról Bukta Imre a Koreai Természetművészeti Biennáléra. Mostanáig mindig koreai művészeti vezetője volt a biennálénak, az aktuális tematikák közt főleg a keleti szimbolika dominált. Ehhez az európai munkák lazán igazodtak, számunkra ez a fajta poétikus megközelítés nehezebben értelmezhető. Mivel tavaly nyáron felkértek a 2018-as biennálé művészeti igazgatójának, végigtanulmányoztam a teljes koncepciót, az eddigi események megoszlását életkor, földrajzi hely, stb. szempontjából. Kiderült, hogy kétévente nagyjából ugyanaz a kör vesz részt, ebből szerettem volna idén kitörni, úgy éreztem, hogy szükség van vérfrissítésre.
ZA: Mi volt az újdonság a te koncepciódban?
EI: Az építészek szándékos bevonása révén olyan területet szeretnék megnyitni, ami a szobrászat és építészet peremvidékén helyezkedik el. A NATURE ‒ PRIVATE SPACE – SHELTER hívószóval olyan plasztika megalkotására ösztönöztük a résztvevőket, amelynek belső tere is van. Így a munkákban megjelenhet a külső és belső tér problematikája, a szobrászat és az építészet számára is releváns formák jöhetnek létre. A természetművészet alapvetése, hogy a mű nem értelmezhető az adott környezeti kontextus nélkül. A hajlék és a privát tér fogalmának fölvetése révén az organikus anyaghasználattal kivitelezett építészeti tér került a fókuszba, úgy, hogy a kész alkotás kívülről mégis szobrászati minőséget mutasson. Az ötletet a 80-as évek építész táborai adták. A visegrádi táborokban, a Debrecen, Pécs mellett, vagy akár Linzben rendezett, szigorúan építész hallgatóknak szóló nyári gyakorlatokon olyan alkotások jöttek létre, amelyek akár szoborként is értelmezhetők. Ha akkor van átfedés a két műfaj között, tovább lehetett volna ezt a vonalat göngyölíteni, de a szobrászok abban az időben más vonalat követtek – a nagyatádi szobrásztelep mutatja ezt az irányt. Ázsiában viszont az organikus építészet és a természetművészet kapcsolata magától értetődik, nem volt idegen ez a megközelítés.
ZA: Érzek némi ellentmondást a természetbeni építés spontaneitása és az előre megtervezett hajlék, mint feladat között. Számomra a dolog lényege a helyben talált lehetőségek ad hoc felhasználásából születő építmény lenne, de erre nyilván nem lehet tematikus nemzetközi rendezvényt építeni. Mennyire igazolták vissza a benyújtott tervek az elképzeléseidet?
EI: A véletlen, előre nem tervezhető hatások az építés plusz hozadékát jelentik – például a talaj színe megjelenhet az építményen. Az építészek megszokják, hogy precízen előre tervezzenek – itt viszont flexibilisnek kell lenni. A szobrászoknál ez adott. Az építészek nem biztos, hogy hozzá vannak szokva. Feltűnő különbség volt a pályázatok profizmusa – ez maximálisan igazolta, hogy érdemes volt ebbe az irányba nyitni. Az építészek tudják, hogyan kell egy koncepciót jól prezentálni. A szobrász akár egy zseniális koncepciót is egyperces vázlattal illusztrál. Nagyon tanulságos volt ebből a szempontból megismerkedni az építészek észjárásával, előadásmódjával. Ha nem ismerjük az életutat, fontos a meggyőző előadás, persze van ennek másik oldala is: jó tálalással a középszerű ötlet is eladható. Az építészek munkáiban értelemszerűen a szerkezeti szemlélet, a modulált kivitelezhetőség erősebben jelen volt, és ez is frissítőleg hatott a mezőnyre. Sok építész-képzőművész páros indult, köztük például egy dél-afrikai testvérpár, vagy nemzetközi párok is. A résztvevők spektruma nagyjából lefedi a teljes földgolyót. Tartalmilag újdonságot hozott, hogy most a belső tér állt a fókuszban, ezzel a klasszikus szobor lehetőségét kiküszöböltük. Volt sok konvencionális munka is, de a középszernél itt több kell. Sokszor előfordult például a spirál, mint ősi forma, de ezt is lehet izgalmasan megfogalmazni. Sok archaikus és természeti előképre utaló forma jelent meg, volt olyan függő hajlék, amit például a vadméh gubója inspirált. A széles nemzetközi mezőnyben néha a kultúrkörök is jól felismerhetők. Az indonéz pályázó például jellegzetes, kézműves munkával bravúros formavilágot prezentált, aminek gyökere megtalálható a helyi építési hagyományokban. A lengyel befutó vályogból épített hajlékkal pályázott, levezetve azt az ötlettől a megvalósításig. A most megjelent katalógusban az összes beadott munka szerepel, kiegészülve az alkotók rövid életrajzával, illetve egyéb kapcsoló workshopok anyagával, valamint a 2017 nyarán rendezett pre-biennálé már megépült alkotásaival, ahol a téma szintén a hajlék volt. A kötet számomra is izgalmasan dokumentálja, mi volt a koncepció hozadéka.
ZA: Hogy zajlott a zsűrizés? Mik voltak a választás szempontjai?
EI: A formai nóvumot díjaztuk, azokat a munkákat, ahol az építészet és szobrászat értékei ötvöződtek. A nyertes munkák mindegyikében van valami plusz a megszokott plasztikus formákhoz képest, az egyik beválasztott magyar munka például zenél a szélben. Elvárás volt a helyi anyagok használata – értékeltük, ha a pályázó utána járt például a bambusz tulajdonságainak. Összesen 146 pályázat érkezett be, voltak párok, hármasok, és volt, aki több tervet is beadott. 15 résztvevő hívható meg, elsőként egy 30-as listát választottunk ki. Minden koncepciót koreaira fordítottak, a koreai zsűri vázolta fel az összefüggéseket. Alapos, két napig tartó zsűrizés során derítettük fel a pályázatok valós tartalmát, hogy kiderüljön, csak egy ötletet látunk jól prezentálva, vagy van mögötte komoly szakmai előélet. Előfordult, hogy a kezdetben legjobbaknak vélt ötletekről kiderült, hogy a pályázó addigi munkássága alapján szokványos munkáról van szó, csak a tálalás profi. A mezőnyben domináns volt az európai jelenlét, koreaiak például alig voltak. Arányaiban sok magyar szerepelt, ami engem nehéz helyzetbe hozott. Magyar főkurátor mellett nem lehet a résztvevők fele magyar. Ragaszkodtam hozzá és a zsűri megengedte, hogy én minden magyarra igennel szavazhassak. A négy magyar befutó mindegyike végül meghívást kapott, akik nem a biennálé idején, azok egy hónapos rezidens programban vehetnek részt a nyár folyamán, ahol nyugodt körülmények között, a saját tempójukban alkothatnak – mert a biennálé azért egy zajos csetepaté. A résztvevő országok között végül Dél-Afrika, Makedónia, Törökország, Magyarország, Németország, Franciaország, Korea, Lengyelország, Görögország, Indonézia, Egyesült Államok, Peru, Románia, a rezidens programban Magyarország, Új-Zéland, Indonézia, Franciaország, Olaszország, Korea, Törökország szerepel.
ZA: Számunkra persze a legizgalmasabb kérdés a magyarok részvétele. Bevallom, a katalógust átlapozva elég nagy biztonsággal kiszúrtam, melyik munka születhetett hazai kéz nyomán. Az organikus építészet hatása letagadhatatlan – főképp az idősebb generáció terveiben – ugyanakkor jellegzetesen jelen van a hazai kortárs trend minimalista strukturalizmusa is, amit itthon ironikusan „kukoricagóré építészet” névvel illetnek kritikusai. A kiválasztott négy terv ezektől eltér. Milyen szempontok indokolták a választást a magyar munkák esetében?
EI: Idézőjelben szólva túlságosan is jó munkát végeztünk a pályázat meghirdetésekor. A rövid határidő ellenére – ami egyébként épp azt célozta, hogy koncepciókat kapjunk, amik majd a helyszínen nyerik el végső formájukat – összesen 15 magyar építész illetve páros nyújtott be tervet, és nem csak ismert tervezők nevével találkoztam. A választás szempontja ugyanaz volt, mint amit már említettem: azokat a terveket díjaztuk, ahol valami különleges plusz is megjelent, akár a formálás, a technika, vagy épp az érzéki hatás tekintetében. Két építész és két képzőművész kap meghívást 2018 nyarán Koreába. A biennálén Tasnádi József és Jakab Csaba munkái épülhetnek meg. Tasnádi tervében azt díjaztuk, hogy kitalált egy modul-elemet, amiből a szerkezetét felépíti. Jakab Csaba tervében meggyőző volt, hogy alaposan utána járt a választott anyag, a bambusz tulajdonságainak, kötözési technikáinak, és terve ezt alkalmazza következetesen. A rezidens programba került bele Gotthard Erzsébet, akinél nem csak a plasztikus forma, a külső-belső tér érdekes feldolgozása tette a választást egyértelművé, de az is, hogy a befogadó élményét izgalmas hanghatással gazdagítja – szélben zenél az építmény. Lovardi Kinga fiatal erdélyi képzőművész élő fára tervezett önhordó szerkezetet, ő is a rezidens programban vehet majd részt. Az egri művészeti képzés része, hogy 6-8 hallgató az ötlettől a kivitelezésig részt vesz a folyamatban, sőt, a hallgatóknak kötelező volt két fős csoportban pályázni. 2016-ban Koreában egy hétig maguk csináltak egy munkát közösen, ami olyan jól sikerült, hogy az akkori katalógusba is bekerült. Ez a tapasztalat, amire itthon előre felkészülnek technikailag is, szakmailag nagy lökést jelent a pályájukon.
ZA: A most megjelent katalógus terveket tartalmaz. Hogy működik az építés a konkrét helyszínen?
EI.: A zsűri döntése után a szervezők egyenként felveszik a kapcsolatot mindenkivel, hogy a részleteket megbeszéljék. Egyezkednek és egyeztetnek az anyagokról, ne ott szembesüljön az alkotó lehetetlen helyzettel. A jelöltnek pontos vázlatot, kalkulációt kell készítenie, az anyagokat a szervezők bocsátják rendelkezésre a tervező igénye alapján. Az említett modul esetében például megegyezés született, hogy bontott anyagból készüljön, nem csak az anyagiak miatt, hanem elvi okokból. A bambusz ott gyomnövény, ennek beszerzése nem jelent gondot. Az anyag és technika előre kész van, az első 3 nap a hely megtalálásáról szól. A jelöltek a tervezés fázisában fotókat kapnak, de a személyes érzés lényeges, az aurát ott érzik meg. Az építéshez a művészek asszisztenciát kaphatnak, ahogy mondtam, a biennálén állandó stáb dolgozik, ami az irodán kívül építőmunkásokat jelent.
ZA: Mennyire népszerű rendezvény ez, kik a látogatók? Vannak kísérő események?
EI.: Gongju kisváros nagy egyetemmel. A biennálé helyszíne kiesik a városból, potenciálisan azonban az egyetem révén a város közönséget jelent, amit a szervezők igyekeznek bevonzani, többek között azzal, hogy nemzetközi rövidfilm pályázatot írnak ki valamilyen speciális témára. 2016-ban ez a víz volt. A Samsung támogatásával a filmek városszerte bárokban, kávézókban, éttermekben, kirakatokban futnak esténként a biennálé logójával, felhívva a figyelmet a kiállításra. Díjazás nincs, de az alkotók nevei pedig bekerülnek a katalógusba. Jól működő kapcsolatrendszerük van az iskolákkal, a művészeti kiállítások anyaga beépül az oktatásba. Külön stáb szervezi a gyerekfoglalkozásokat, ahová buszokkal hozzák a gyerekeket. Koreában tematikus tankönyv van, a kortárs és ókori munkák, illetve a saját művészetük az európaival párhuzamban szerepel. A 2008-as biennálé anyaga például már 2009-ben bekerült a vizuális nevelés tankönyvbe. Tervük egy akkreditált nyári nemzetközi akadémia létrehozása nemzetközi tanárokkal, ahol a természetművészetre fókuszálva mesterszintű oktatás folyik. Az érdeklődők a katalóguson kívül bővebb információt találnak a biennálé oldalán, illetve a Yatoo honlapján.
ZA.: Ennyi tapasztalat birtokában nem gondoltál arra, hogy érdemes lenne itthon is csinálni valami hasonlót?
EI.: Voltak biztató kezdeményezések, de sajnos ki kell mondani, hogy mindig megfeneklettek. A pénzosztók és az elképzelések nem mindig fedik egymást. Az egri egyetem és a Koreai Kulturális Központ szervezésében zajlott a Global Nomadic Art Project – Europe 2017 kelet-európai programja, amelynek keretében európai művészek csoportja egy hónapon át utazott rurális helyszínek között. Az előre tervezhető összegből jól felépített program keretében három falut kerestünk fel, ahol korábban kortárs művészeti események zajlottak: Bulgáriában egy zsákfalut, Gyergyószárhegyet, és a noszvaji barlanglakásokban működő szobrásztelepet. Az izgalmas helyszíneken efemer alkotások, könnyen kivitelezhető, performatív munkák születtek. Ezek nyomtatott és mozgóképes dokumentációját a budapesti Koreai Kulturális Központban rendezett kiállítás keretében mutattuk be. A projekt ötlete a Yatoo-tól származik, célja, hogy a művészek különböző helyszínekre utazva, a helyi viszonyoktól inspirálva hozzanak létre természetművészeti alkotásokat. 2017-ben Európa volt a fókusz. A sorozat 2020-ban Szöulban nagyszabású összefoglaló rendezvénnyel ér majd véget. A 2017-es év anyagának katalógusa is most jelent meg, a mellékelt linken olvasható e-book formájában.
Zöldi Anna
Elkészült a Vizuális Művészeti Intézet 2021 Diploma katalógusa, online formában
Nemzeti Cirkuszművészeti Központ kortárs művészeti pályázatai
Az október 8.-án megnyílt Szín-biózis II. kiállítás tárlatvezetése Dr. Rieder Gáborral.
Csizik Balázs fotográfus online előadása
az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézet Képzőművészeti Tanszék és a Magyar Képzőművészeti Egyetem Festő Tanszék hallgatóinak a Magyar Festészet Napja keretében rendezett közös kiállítása.
Horváth Dániel kiállításmegnyitó
A VMI négy oktatója, Csontó Lajos, Kótai Tamás, Orosz Csaba, Zéman Zoltán, és két hallgatója, Bíró Gergő, Tóth Vivien is részt vesz a kiállításon
A kiállítás kurátora Dr.Süli-Zakar Szabolcs tanszékvezető egyetemi docens, intézetünk oktatója
A Herman Ottó Múzeum – Miskolci Galéria 2020. decemberében rendezi meg a jubileumi, XXV. Miskolci Téli Tárlatot.
A koronavírus elleni védekezés érdekében hozott kormányrendelet kapcsán az Eszterházy Károly Egyetem rendkívüli tanítási szünetet rendel el.
Tájékoztató előadásokat tartunk az EKE NYÍLT NAP keretében a Vizuális Művészeti Intézetről
Pályázati felhívás!
BÉKÉS KARÁCSONYT ÉS BOLDOG ÚJ ÉVET KÍVÁNUNK!
Az egyetemen végzett kiemelkedő munkája elismeréseként tegnap vehette át az Eszterházy Károly Egyetem Bölcsészettudományi és Művészeti Karának Tanácsa által adományozott Művészeti Díjat!
Interjú Szigeti G Csongor képzőművésszel, intézetünk oktatójával
Az UniEszterházy - EKE Bölcsészettudományi és Művészeti Kara november 27-én Kari TDK napot szervezett a Líceumban
Dr. Széplaky Gerda: Sötét és néma – Filozófiai esszék – irodalomról, filmről, képzőművészetről című könyvének a bemutatója
Intézetvezetőnk és oktatónk sikere
Tájékoztató előadásokat tartunk az EKE NYÍLT NAP keretében a Vizuális Művészeti Intézetről
Gratulálunk Intézetünk oktatójának Halász Dánielnek, 2020-as Capa-nagydíj elnyeréséhez!
Az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézete és az Arkt Építész- és Művészeti Egyesület Hospitálás /Látogatás/ című pályázatának első eseményeként érzékenyítő és tájékoztató prezentációt tart, melyre szeretettel várja a pályázat iránt érdeklődő hallgatókat.
Fajgerné Dudás Andrea DLA képzőművész előadása
Dr. Habil Erőss István előadása
Oktatónk, Szigeti G Csongor kiállítása Miskolcon
Művészlét - Kortárs kézikönyv képzőművészeknek
Halász Dániel oktatónk megnyerte a 2019-es Budapesti Fotográfiai Ösztöndíj pályázatot
A tolcsvai Természet-művésztelep Végtelen átjáró c. kiállításának megnyitója
RÁC Csenge és VAJNA Anna kiállítása
A sokféleség értéke, Dr. Széplaky Gerda cikke
A kurátor Süli-Zakar Szabolcs, Csontó Lajos és Ferenczy Zsolt is a kiállítók közt
2019. május 20-án 17 órakor nyílik a Templom Galériában, az EKE Vizuális Művészeti Intézettel való együttműködés részeként.
GULYÁS Andrea Katalin, KÓTAI Tamás, LIPKOVICS Péter, oktatóink és volt hallgatónk kiállítása
Gratulálunk a XXXIV. OTDK-n díjazott hallgatóinknak és konzulens tanáraiknak!
Megnyító 2019 május 3.-án Debcrecenben a B24 Galériában.
Gratulálunk Bagdán Zsófia és Szappanos Szilvia hallgatóinknak.
Mihucz Kitti kiállítása
Bemutatkozó előadások az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézetének nemzetközi partnerintézményeitől
A kiállítást megnyitotta és a díjat átadta Vécsi Nagy Zoltán művészettörténész, az Erdélyi Művészeti Központ / EMŰK vezetője, a zsűri tagja.
Vendégünk Szegedy-Maszák Zsuzsanna, a kiállítás kurátora.
Beszélgetés Csontó Lajos képzőművésszel, intézetünk igazgatójával a Felülírás című kiállítása kapcsán
Erőss István és Szigeti G Csongor is részt vettek az első terepszemlén Ipolytarnócon.
Kortárs képzőművészet Egerből, az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézetének oktatói kiállítása.
Köszönjük mindenkinek aki eljött a megnyitóra!
Megnyitó: 2019.03.20. 18:00
A Látszatvilágok című tárlat tisztelgés az Eszterházy Károly Egyetemen folyó nagy múltú, több mint 70 éves történetre visszatekintő, Magyarországon ma is az élvonalba tartozó képzőművészeti oktatás előtt.
A Kepes György Szakkollégium felvételit hirdet
a Magyar Alkotóművészeti Közhasznú Nonprofit Kft. által megjelentetett nyílt pályázat
Kiosztásra kerültek a 2018/2019. tanév tavaszi félévre szoló demonstrátori kinevezések.
A Vizuális Művészeti Intézet két oktatója, Dr. Sáry Bánk DLA és Dr. Orosz Csaba DLA is szerepelni fog előadással és workshoppal
A Vizuális Művészeti Intézet számos oktatója is részt vesz a kiállításon
Köszönjük minden látogatónak az érdeklődést, aki részt vett január 11. és 13. között a 2019-es Educatio Kiállításon.
2019. január 22-én PORTFOLIÓKONZULTÁCIÓval és MAPPANÉZÉSsel egybekötött NYÍLT NAPot tartunk a Vizuális Művészeti Intézetben.
VIZUÁLIS MŰVÉSZETI INTÉZET / Eszterházy Károly Egyetem, Eger
Az EKE - Vizuális Művészeti Intézet - Média és Design Tanszék gyöngyösi művésztelepének kiállítása
Intézetünk több oktatója is kiállít szombaton a debreceni MODEM-ben
Mozga Andrea az Eszterházy Károly Egyetem matematika és rajz- és vizuális kultúra osztatlan tanár szakos hallgatójának festészeti kísérleteit láthatjuk a kiállításon
Megjelent Csontó Lajos intézetvezető képzőművész írása a VMI-ről és az előző tanév diplomázóiról az Új Művészet friss, októberi számában
Matematika és művészet viszonyáról, a kortársság definíciójáról és a közönséggel való kapcsolatáról olvashatunk
Stefan Sagmeister és Jessica Walsh Beauty című kiállítása október 23-án nyílt Bécsben, melynek helyszíne a MAK - Österreichisches Museum für angewandte Kunst.
Október 26-án nyílik az Entrée 2018 kiállítás ahová több tavaly végzett hallgatónk diplomamunkája is bekerült
Ruben Brandt, a gyűjtő díjazott lett a bukaresti Anim’est nemzetközi animációs filmfesztiválon, melynek technikai rendezője az egri Vizuális Művészeti Intézet adjunktusa, Sipos Levente
Az EKE VMI Képzőművészeti Tanszék hallgatóinak előadása a dél-koreai Nature Art Biennálén asszisztensként való részvételükről
az EKE Vizuális Művészeti Intézet vezetője, Csontó Lajos képzőművész és Gábor Imre grafikusművész közös kiállítása
2018. október 26. és 28. közötti programsorozat 94 városban, 104 helyszínen várja a közönséget
Képzőművészeti és művészetszervezői tevékenységéről Lili Boros kérdezte
A DUNART. COM8 nemzetközi szimpózium nyolcadik alkalommal kerül megrendezésre Somorja városában, 2018. szeptember 7-16. között
Intézetünk oktatója Dr. Erőss István a biennálé művészeti igazgatója
Egerben a Kepes Intézet ad otthont a három évente megszervezett kortárs akvarelisták munkáit őszegyűjtő tárlatnak amely szeptember 30-ig megtekinthető
Ajánljuk mindenkinek a most megnyílt Impressziók kiállítást a Modemben!
Az idei tábor hívószava a “SZABAD ALAKÍTÁS” címet kapta
Szeretettel várunk minden kedves érdeklődőt a Média és Design Tanszék nyilvános diplomavédéseire!
Az Eszterházy Károly Egyetem idén 70 éves Vizuális Művészeti Intézete tisztelettel meghívja Önt a LÁTSZATVILÁGOK című oktatói kiállításra 2018.MÁJUS 17-én 17.00-kor a TEMPLOM GALÉRIÁBA
Intézetünk két oktatója is szerelep a kiállítók között
Intézetünk vezetőjének, Erőss István képzőművésznek egyéni kiállítása nyílik Szkopjében, Macedonia fővárosában
2018. március 29-én kiállítás nyílik a hazai tervezőgrafikai képzést nyújtó egyetemek hallgatóinak és oktatóinak munkáiból
Intézetünk oktatója, Balázs Katalin művészettörténész, Kállai Ernő művészettörténészi, műkritikusi ösztöndíjat nyert.Gratulálunk!
Intézetünk oktatója, Süli-Zakar Szabolcs munkája is látható a Mezőszemerei Vizuális Művészeti Alkotótelep kiállításán.
Az Építészfórum oldalán is megjelent a Koreai Természetművészeti Biennálé pályázati felhívása. Talán ennek is köszönhető, hogy a nemzetközi versenyben arányaiban nagyon sok magyar terv szerepelt. Az összes pályaművet bemutató katalógus megjelenése kapcsán beszélgettünk a dél-koreai biennálé művészeti igazgatójával, Erőss Istvánnal.
Márton Árpád erdélyi festőművész kiállítása nyílik az Érseki Palota Látogatóközpontban február 8-án, 16 órakor. A megnyitó előtt 14 órától Erőss István, a Vizuális Művészeti Intézet vezetője beszélget a művésszel a Líceum 302-es termében.
A Hargita, Maros és Kovászna megyék tanácsai, valamint a Kovászna Megyei Művelődési Központ és a Gyergyószárhegyi Kulturális és Művészeti Központ pályázatot hirdet a 2018. január 23. – december 20. között megszervezésre kerülő 5. Székelyföldi Grafikai Biennálén való részvételre.
A Líceum Rádióban Dr. Habil Erőss István, a VMI intézetvezetője beszélt képzésről, hallgatói sikerekről, eredményekről.
A Vizuális Művészeti Intézet tanszékeivel (Média és Design Tanszék, Képzőművészeti Tanszék, Mozgóképkultúra Tanszék) és szakjaival is megismerkedhettek 2018. január 18-20. között az Educatio Nemzetközi Oktatási Szakkiállításon Budapesten!
Monumentális munkájáról ezúton tudosítunk
Karácsonyi cipősdoboz akciót szervez második alkalommal a Vizuális Művészeti Intézet december 4-15. között.
az ISI Yogyakarta Egyetem hallgatóinak az Erasmus hallgatói mobilitás keretében megrendezett kiállítása az itt készült munkákból
Képzőművészeti Tanszék / Média és Design Tanszék / Mozgóképkultúra Tanszék
MAYER ÉVA – képzőművész, egyetemi oktató Lélekterek Rómában című előadása
Ferenczy Zsolt DLA képzőművész, egyetemi docens előadása
Olyan pályaművek beérkezését várjuk, amelyben egy-egy híres magyar költő verse elevenedik meg.
Egerben második alkalommal kerül megrendezésre a BEHANCE PORTFOLIO REVIEW nemzetközi esemény
Válogatás kiállítás a hazai művészeti egyetemeken frissen végzett hallgatók munkáiból
Patrick Tagoe-Turkson, művész, a Takoradi Műszaki Egyetem adjunktusa (Ghána) Evilági szépség című előadása
Válogatás a GLOBAL NOMADIC ART PROJECT KELET-EURÓPA projekt munkáiból
Rurális Helyszínek - Gnap Kelet-Európa 2017
válogatás az Eszterházy Károly Egyetem Vizuális Művészeti Intézet Képzőművészeti Tanszék hallgatóinak munkáiból
KOZMIKUS REND
Az intézet tanárai, jelenlegi és volt hallgatói a Miskolci Grafikai Triennálén és az Amygdala kiállításon
Kis- Prumik Zoltán, Sós Ildikó, Kőrösi Klaudia és Tóth Bálint, az Eszterházy Károly Egyetem (tanár) és festőszakos hallgatóinak kiállítása
Hallgatóink számos díjat nyertek el a 2017-ik évi OMDK-n.
Kortárs Művészeti Verseny egyetemista hallgatóknak és középiskolás diákoknak
A Vizuális Művészeti Intézet Miskolci Téli Tárlaton szerepelt hallgatóinak kiállítása
A Farkaskő noszvaji Barlang Művésztelep 20 éves működését bemutató kiállítás 20th anniversary exhibition of Wolfstone Caves Artists\' Colony, Noszvaj (HU)
F.Balogh Erzsébet festőművész kiállítása
Készülj a felvételire, jelentkezz időben, hogy bebiztosítsd a helyed!
Hagyományteremtő céllal indította útjára Cipősdoboz akcióját a Vizuális és Művészeti Intézet, az eredmény minden várakozást felül múlt.
Clive Adams alapító igazgató | Centre for Contemporary Art and the Natural World, Anglia Sculpting Nature című előadása
Az EKE Vizuális Művészeti Intézetének másodéves festő szakirányú hallgatói kiállítási gyakorlatként bemutatót tartanak a nyári művésztelepen és az első félévben készített munkáikból
Szabics Ágnes képzőművész, múzeumpedagógus előadása
BEVÉSŐDÉS / IMPRINTING a 10 éves Debreceni Nemzetközi Művésztelep kiállítása
Erasmus ösztöndíjjal a kolozsvári Képzőművészeti és Formatervezői Egyetemen
Horváth Dániel képzőművész előadása a Római Magyar Akadémia ösztöndíjas programjáról
A Yatoo budapesti kiállítása egy 35 éve alakult és azóta folyamatosan működő művészeti csoport tevékenységébe enged betekintést.
Oktatói siker a Magyar Festészet Napján
Hallgatónk a díjazottak között a 4.Székelyföldi Grafikai Biennálén
ENTRÉE. Válogatás a művészeti egyetemek diplomamunkáiból.
Eszterházy Károly Egyetem, Vizuális Művészeti Intézet, Média és Design tanszék sárospataki művésztelepen készült műveinek kiállítása
http://sitespecific.org.za/global-nomadic-art-project/
Az egyetemmé válás alkalmából megrendezett kiállítás olyan válogatást nyújt a vizuális művészeti képzésében részt vevő hallgatók különböző műfajú és technikájú, legfrissebb munkáiból, amely reprezentálni kívánja az intézetben folyó sokoldalú alkotói munkát.
Intézetünk hallgatói és oktatói nagy számban vesznek részt a kiállításon
A főiskolán gyakran hallható, hogy a Vizuális Művészeti Intézet hallgatói a vizsgák mellett „teregetésre“ is készülnek. Mit is jelent pontosan a „teregetés“?
Mayer Éva LÉLEKTEREK c. katalógusa
Indonéz Yogyakartai Művészeti Egyetem (ISI) oktatóinak kiállítása
A Kepesita Collection pályázata
Gaál József, Kopasz Tamás, Szurcsik József kiállítás
Big Draw Nyílt nap - műhelytitkok
Maticska Jenő díjat kapott oktatónk, Horváth Dániel. Gratulálunk!!!
Az Eszterházy Károly Főiskola Vizuális Művészeti Tanszék képi- és plasztikai ábrázolás szakos, nyári művésztelepének kiállítása
Ösztöndíj pályázat Svájcba
Mátrai Erik Ellipszoid ködben című kiállítása
F. Balogh Erzsébet festőművész jubileumi kiállítása
A Vizuális Művészeti Tanszék programsorozata a FUGA-ban
Megnyílt a 33. Salgótarjáni Tavaszi Tárlat
Szurcsik József képzőművész előadása
a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem Média Intézet oktatóinak előadása
KoMod Pályázat
CELO.PAINT.JAM, Határidő hosszabbbítva: március 29.!
Mayer Éva képzőművész bemutatkozó előadása
Accumulation of Matter c.kiállítás
ERATO Pályázat
Az év legszebb könyvei, amiket érdemes kézbe venni
PÁLYÁZAT
MOLINO KIÁLLÍTÁS HÉT FIATAL FESTŐ MUNKÁIBÓL
HEOL riport Dr.Erőss István tanszékvezetővel
Dr.Erőss István habilitációja
NEMZETKÖZI KRAKKÓI PRINT TRIENNÁLÉ
„FÉNYképek” Pályázat
Dr. Thiel Katalin PhD, főiskolai tanár előadása
Kerezsi Nemere képzőművész bemutatkozó előadása
Süli-Zakar Szabolcs képzőművész bemutatkozó előadása
Horváth Dániel képzőművész bemutatkozó előadása
2014 Tsukuba International artist in Residence
Bursa Hungarica ösztöndíj pályázat 2015.
Hamvas Béla a „nevezetes névtelen”
Hallgatói sikerek
Süli-Zakar Szabolcs képzőművész sikeresen megvédte doktori disszertációját
TERMÉSZETES ANYAGOK / NATURAL SUBSTANCES
SZEGMENS9 - Kortárs művészet Kínából
Földi Péter Kossuth-díjas festőművész kiállítása
EKF Vizuális Művészeti Tanszék hallgatói siker a HVG jubileumi pályázatán!
Amadeus Alkotóház (AMAHÁZ) országos pályázati felhívás
Exhibition of the Visual Arts Department, Eger, Hungary
Újabb kiállítás az ESSL díjasoknak
Unicredit tehetségprogram – a kortárs művészetért
ESSL pályázat - ESSL ART AWARD CEE 2015
KULTarcok - Művészi selfie fotópályázat
A vonal és ami mögötte van 2.0.c. kiállítás
Kortárs Szobrászati Szakmai Konferencia 2014
A természet a kortárs művészetben
Hallgatói sikerek a Vizuális Művészeti Tanszéken
Seiko grafikai pályázat
Oláh Dóra sikere a Typoday pályázaton!
Hallgatóink eredményei
PÁLYÁZAT
TRANSCENDING CULTURES ESSL ART AWARD CEE 2013
XXVI. MISKOLCI GRAFIKAI TRIENNÁLE 2014.
Erdős Pál Fiatal Kutatói Ösztöndíj
Kötetlen város infógrafikai pályázat
Víz-jel
Capa Projekt - Kortárs vetített képek
Sáfár Kitti kiállítása a Hallgatói Galériában
VIENNAFAIR tanulmányi kirándulás
The International Curator\'s Conference
Klebelsberg Intézményfenntartó Központ pályázatai
DAAD graduális ösztöndíj művészek és építészek számára, 2014/2015
Tudomány fesztiválköntösben - újra Kutatók Éjszakája Egerben
Campus Hungary
Barcsay-díj pályázat!
Elindult a tanszék Facebook oldala
Salgótarjáni Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Dornyay Béla Múzeum tisztelettel meghívja Önt és Barátait a 32. Salgótarjáni Tavaszi Tárlat megnyitójára és az ünnepélyes díjátadásra
Kiállítás a Római Magyar Akadémián
OMDK Program
Erdős Júlia textilművész kiállítása
Pályázat!!!
Tervezőgrafikus művész mesterképzés
PÁLYÁZAT!!!
Előadás - Sipos Levente: Totális szekvenciák
Pályázati felhívás
European Illustration Competition
Hallgatói Galéria pályázat
OMDK költségek
Lezárult a nevezés a OTDK Művészeti és Művészettudományi Szekcióban
Közvetlen Értékesítők Szövetsége logópályázat
Pályázat
Bukta Imre eddigi legnagyobb hazai tárlata nyílt a Műcsarnokban
Maharita Szabrina,SEL c.kiállítása
Frissen végzett diákunk a győztesek között
Nishinomiya-Funasaka Biennale 2012
A Vizuális Művészeti Tanszék nyári művésztelepeinek bemutatkozó előadása
Noszvaji Nemzetközi Művésztelep kiállítása - Erdőszőlői Művésztelep kiállítása
Diákhitel Pályázat
Tanszéki kirándulás három budapesti kiállításra
Gaál József, Kopasz Tamás és Szurcsik József Triton című kiállítása
EKF Vizuális Művészeti Tanszék hallgatóinak kiállítása
Az Eszterházy Károly Főiskola, Vizuális Művészeti Tanszék, mesterképzős hallgatóinak diploma kiállítása
Szűcs Attila, festőművész előadása
Buka Zsuzsa és Gulyás Andrea: Kiállítás
Csepregi Balázs szobrászművész előadása
Természetművészet című könyv bemutatója
Tasnádi József képzőművész, -egoTRIP- c.előadása
Erőss István Munkácsy díjat kapott
A Tökmag Gruppo (Kovács Budha Tamás, Tábori András) Külvárosi expedíciók című előadása
Japán képzőművészet és esztétikai érzékenység
Dóró Sándor,a Drezdai Képzőművészeti Egyetem Anatómia Tanszék docensének előadása
II. Székelyföldi Grafikai Biennélé
Erőss István – Gergely Nóra – Wechter Ákos
Nemzetközi Képzőművészeti Filmfesztivál
A kínai hagyományos festészet esztétikája
Tetty Mirwa és A.B. Dwiantoro indonéz doktoranduszok kiállítása
Dér Adrienn és Rózsa Luca Önarcképek c.kiállítása
Tetty Mirwa és A.B. Dwiantoro indonéz doktoranduszok előadása
UNION - AMADEUS RESIDENCY PROGRAM
Jánosi Nikolett és Szigethy Eszter: Erasmussal Törökországban
Borgó Munkácsy-díjas festőművész kiállítása
Eszterházy Károly Főiskola Vizuális Tanszék, F.Balogh Erzsébet festőművész csoportjának kiállítása
Az axiomatika: költészet, szavak latolgatása
Pályázati felhívás egyetemi hallgatók számára új típusú public art művekről írandó műkritikák írására
A Barcsay Jenő Alapítvány Felhívása
10. Arany rajzszög díj és kiállítás
Call for Application- Nature Art Residency,Nov-Dec 2011.
Kiállítási lehetőség
Pályázati felhívás public art művek Szentendrén való megvalósítására
New Artist in Residency Platform in Maribor / Slovenia
Az Insomnia a Kolozsvári Magyar Napok keretében bemutatja Erőss István: Természetművészet című könyvét
Fazekas Levente - OTP Fáy András képzőművészeti pályázat fődíj
Ex Libris - A zene
Visualpower virtuális épületfestő verseny
Friss 2011 - kiállítás arculatterv
Kiállítási pályázat
A Vizuális Művészeti Tanszék végzős hallgatóinak kiállítása
Csontó Lajos képzőművész Válogatás című kiállítása
A 2010-es mezőszemerei Nyílt Tér Művésztelep kiállítása
Fáy 225
Vidhyasagar Upadhyay, indiai képzőművész előadása
Diákok a tudományért szakalapítvány pályázata
Pályázati Felhívás
Szerepcsere
Eszterházy Károly Főiskola Hallgatói Galéria megnyitó kiállítása
Kortárshangon
Az Eszterházy Károly Főiskola Vizuális Művészeti Tanszékének kiállítása
Abaúj logója
31. Salgótarjáni Tavaszi Tárlat
III. Országos \"Víz és élet\" Képzőművészeti Biennálé
Rövidfilm-pályázat 2011
We invite you to the 7th International Triennial of Graphic Art - Bitola 2012.
Csontó Lajos Leesett szavak c. kiállítása
Within the Project /Facing the artwork - the viewer in moving images
Erdős Júlia textilművész kiállítása
Pika Nagy Árpád Tíz meg Tíz c. kiállítása
Budapesti tanulmányi kirándulás
Szurcsik József művészetét bemutató monográfia
60 éves Borgó 60. egyéni kiállítása
Szurcsik József Ember embernek c. kiállítása
Képtörténet/Fotónovella \"Téradó\" workshop
Gratulálunk Szigethy Eszternek,Jánosi Nikolettnek és Freizberger Annának a Köztársasági Ösztöndíjhoz!!!
Generációs különbségek
X. Akvarell Triennálé
KorkéP 36-ik gyergyószárhegyi művésztelep zárókiállítása
Téradó / Városi technikák fotóra alkalmazva
Elhunyt Szabó Máté
Képzőművészeti Egyetemek Kollokviuma művésztelep zárkiállítás
\"GARDEN\" kiállítás Wiesbadenben
További jó munkát !!!
Pályázat
Kiállítás
Pályázat a miskolci alkotóházba
UH ZENEI PÁLYÁZAT
Szakdolgozat védés
Erőss István festőművész tárlata
Vizuális Művészeti Tanszék mesterképzőseinek csoportos kiállítása.
Lévay Jenő képzőművész kiállítása
Meghívó
GYERGYÓSZÁRHEGYI SZIMPOZION
Farkaskő Noszvaji Barlang Művésztelep
Borgó: Jónás merülései
„AVASI KILÁTÓ” CÍMŰ FOTÓPÁLYÁZAT
SZEGMENS//6. indonéz kortárs képzőművészeti kiállítás
Art Para plakátpályázat
Az indonéziai, Yogyakartai Képzőművészeti Egyetem diákjainak kiállítása
ÉDESVÍZ-FOLYÓVÍZ PÁLYÁZAT
Graffiti pályázat
Eszterházy Károly Főiskola Vizuális Művészeti Tanszékének megyedéves hallgatóinak kiállítása
E s z t e r h á z y N a p !!!
Eszterházy Nap!!!
Filmpályázat!
Jobb, mint készen / Best Before End
PÁLYÁZATI FELHÍVÁS
Kiállítás a Líceumban
Call for applications: Accented Residency 2010
Public art pályázat
Az OSA Archívum Pályázata művészeti alkotás készítésére
I.Országos Rajztriennálé Salgótarján, 2010
II. Eszterházy Filmnapok, Eger - Illés György emlékére
Évkönyv végzős hallgatóknak
I. Székelyföldi Grafikai Biennále
Pad-szobrok létrehozására alkotói pályázat
VideoChannel Cologne [self ] ~imaging
Művészet az építészetben - pályázat
GENERATION-X : Pályázati felhívás
Urbitális 2010
Magyar falmatricák
Pályázati felhívás Erasmus ösztöndíjra
AMATERAS Annual Paper Art Exhibition 2010
Pályázat
Hiphop grafikai pályázat
Kérjük, ajánlja fel adójának 1 %-át
Kapcsolat - pályázat