február 15. | jelentkezési határidő |
május 16. | felvételi portfóliók feltöltési határideje |
május 30. | otthoni felvételi feladat kiadása |
június 17. | felvételi online kiadott feladat beküldése |
június 20-21. | gyakorlati felvételi vizsga |
június 23-24. | felvételi beszélgetés |
június 23-24. | pótnap |
június 27-28. | felvételi beszélgetés MA |
Köszönjük a feltöltött portfóliókat!
A felvételi eljárás következő része az otthon elkészítendő, digitális feladat lesz. Ezt május 30-án reggel fogjuk itt a honlapon közzétenni!
Kérjük figyeljék az oldalunkat, hogy időben informálódjanak a felvételi menetéről!
Kérdés esetén keressék:
Szabó Károly
egyetemi tanársegéd
+36 30 315 4590
(A TERVEZŐGRAFIKA MA képzésre a szakmai mappa és motivációs levél feltöltése csak később
/június 24-én/ lesz esedékes, így az ahhoz tartozó feltöltési link is csak később jelenik majd meg!)
A szóbeli vizsga idén jelenléti beszélgetés formájában zajlik. Ennek során a felvételi bizottság a jelentkező korábbi alkotásairól, szakmai elképzeléseiről, illetve motivációjáról tájékozódik. Azt kérjük, hogy mutasd be az eddigi tervezőgrafikai / webtervezői / animátori tevékenységed és az általános szakmai ismereteidet. Kíváncsian várjuk, hogy ismertesd a személyes motivációd és a jövőbeli terveidet is!
A beszélgetés időtartama 20-25 perc.
A felvételire kérjük, hozd magaddal nyomtatott, vagy digitális formátumban a felvételi anyagodat is!
A BA képzésre a felvételi első fordulója: mappabemutatás, digitális formában történik. Egy összefűzött PDF, vagy PPT formátumban mutasd be eddigi szakmai munkásságodat! A digitális portfóliónak az a lényege, hogy bemutassa a jelentkező szakmai tudását, ismeretének széles skáláját. Felsorolunk néhány dolgot, amit szeretnénk kérni a mappába: saját készítésű tanulmányrajzot, digitális tervezést, fotót, grafikát, festményt stb.! A bemutatott munkáid száma ne haladja meg a 30 darabot, és ne legyen kevesebb 10 darabnál (vázlatfüzetek, könyvek, sketchbookok és sorozatok egy-egy darabnak számítanak)! Ha vannak digitális mozgóképes (film, animáció, stb.) alkotásaid, azokat is küldd el a digitális portfólióddal együtt! Úgy állítsd össze a mappád, hogy a felvételi bizottság tagjai a lehető legteljesebb képet kaphassák az eddigi pályádról, szakirányú tervezőgrafikusi / animátori / webdesigneri / médiadesigneri tevékenységedről, felkészültséged szintjéről, vizuális látásmódodról! A file mérete ne legyen nagyobb, mint 100 Mb!
A file elnevezése a következő legyen pl.:
nagy_adél_TG_70000000001 (vezetéknév_keresztnév_TG_oktatási azonosító)
A mappa anyagát szakmai bizottság értékeli. Az alkalmassági vizsga értékelése „megfelelt” vagy „nem felelt meg” minősítés lehet. Az alkalmassági vizsga kizáró jellegű, aki „nem felelt meg” minősítést szerzett, gyakorlati vizsgát nem tehet. Aki az alkalmassági vizsgán „megfelelt”, a később meghirdetésre kerülő otthoni feladatot is el kell készítse, valamint továbbjut a második fordulóra (gyakorlati vizsga).
Szabó Károly egyetemi tanársegéd
+36 30 315 4590
szabo2.karoly@uni-eszterhazy.hu
A felvételi alkalmassági és gyakorlati részből áll:
A felvételi első fordulója mappabemutatás, digitális formában. PDF, vagy PPT formátumban mutasd be eddigi szakmai munkásságodat! A digitális portfóliónak az a lényege, hogy bemutassa a jelentkező szakmai tudását, ismeretének széles skáláját. Felsorolunk néhány dolgot, amit szeretnénk kérni a mappába: saját készítésű tanulmányrajzot, digitális tervezést, fotót, grafikát, festményt stb.! A bemutatott munkáid száma ne haladja meg a 30 darabot, és ne legyen kevesebb 10 darabnál (vázlatfüzetek, könyvek, sketch-bookok és sorozatok befotózva egy-egy darabnak számítanak)! Ha vannak digitális mozgóképes (film, animáció, stb.) alkotásaid, azokat is küldd el a digitális portfólióddal együtt! Úgy állítsd össze a mappád, hogy a felvételi bizottság tagjai a lehető legteljesebb képet kaphassák az eddigi pályádról, szakirányú tervezőgrafikusi / animátori / webdesigneri / médiadesigneri tevékenységedről, felkészültséged szintjéről, vizuális látásmódodról!
A mappa anyagát szakmai bizottság értékeli. Az alkalmassági vizsga értékelése „megfelelt” vagy „nem felelt meg” minősítés lehet. Az alkalmassági vizsga kizáró jellegű, aki „nem felelt meg” minősítést szerzett, gyakorlati vizsgát nem tehet. Aki az alkalmassági vizsgán „megfelelt”, továbbjut a második fordulóra (gyakorlati vizsga).
Az első, alkalmassági rostán túljutott jelentkezőknek otthon elkészítendő tervezői feladatot adunk ki. A tematikus feladatokra digitális megoldásokat kell készíteni, melyeket adott időre kell elküldeni. Ennek értékelésére a gyakorlati vizsga szakmai beszélgetésén kerül sor. Itt a jelentkező elmondja, miként értelmezte a kiírásokat és megoldásai, miként válaszok a felvetett kérdésekre. (0-60 pont)
Rajzi feladatok megoldása:
A feladatsor manuális, ezért hozzatok magatokkal, tollat és ceruzát, vastag és vékony filctollakat, akrilfestéket, ecseteket, ollót, ragasztót, magazinokat kollázshoz, színes papírokat stb. (0-40 pont)
Beszélgetés és mappa értékelés:
A mappa értékelésre maximum 30 darab munkát várunk, ami ne legyen kevesebb 10 darabnál (külön kis vázlatok, jegyzetek nem számítanak; vázlatfüzetek, könyvek, sketch-bookok és sorozatok is egy- egy darabnak)! Ha vannak digitális mozgóképes (film, animáció stb.) alkotásaid, azokat pendrive-on kell hozni. Az ismertetett szakmai munkák és szakmai portfólió bemutatása a jelentkező szakmai érdeklődésének megfelelően (tervezőgrafikai munkák, plakátok, számítógépes nyomatok, animációs filmek, weblaptervek, játéktervek, stb.) történjen, de legyen benne rajzi tanulmány is (pl. csendélet, portré, félalak, egész alakos tanulmány)! A korábban otthoni munkára kiadott feladatokat is ezen a beszélgetésen mutatja be a jelentkező, itt értékeli azokat a bizottság.
A mappa értékelése folyamán a felvételiző szakmai és művészi, designtörténeti és kortárs kulturális ismereteiről, tájékozottságáról nyújt képet a felvételi bizottság számára beszélgetés formájában. (0-60 pont)
Grafikai tervezés, Webtervezés, Animációs tervezés, Média design – specializációk
A Tervezőgrafika BA specializációin biztos szakmai alapokat szerezhetsz, egyfelől az általános vizualitás kérdéseivel foglalkozó elméleti, másfelől technológiai jellegű ismereteket sajátíthatsz el, melyeket aztán – az alapképzésre következetesen felépített – mesterképzésben tudsz továbbfejleszteni, kialakítva egy autonóm tervezői – tervezőgrafikus, képanimátor, webdesigner, médiadesigner és játéktervezői– attitűdöt, szakmai ismereteket.
Tervezőgrafika szakon a képzés során már az elejétől fogva sok gyakorlati órád lesz. Az első év végén négy specializáció közül választhatsz: grafikai tervezés, animációs tervezés, webtervezés, és médiadesign. Így tanulsz tervezőgrafikát, animációt, webes tárgyakat, komputergrafikát, digitális illusztrációt és tipográfiát, kiadványszerkesztést, digitális képfeldolgozást, 2D-3D animációt, kreatív webtervezést, HTML ismereteket, 3D tervezést, interaktív programozást, kreatív programozást, játéktervezést, média designt, de művészet- és designtörténetet is. Kreatív vizuális gyakorlatokon veszel részt, és tanulsz természetesen rajzolást és kortárs képzőművészeti technikákat is (stencil, fotó, videó, mintázás stb.).
A tervezőgrafikusok / animátorok / webdesignerek / játéktervezők / médiadesignerek munkájával sok helyen találkozunk (könyv, flyer, internet, filmek, reklámok, weboldal, játékok, stb.). Tervezőként alkotásaid alapján a kívánt technikával kivitelezed a nyomtatott vagy multimédiás alkotásokat. A feladataid közé tartozik, hogy grafikai és látványterveket, illusztrációkat készíts, 2D-, 3D-animációkat és kreatív weboldalakat, játékokat, kiterjesztett és virtuális karaktereket, tárgyakat, illetve környezeteket hozz létre.
Elsősorban a gazdasági szereplők számára tervezel és fejlesztesz művészi érzékkel, kreativitással internetes oldalakat, nyomdai megoldásokat, animációs filmeket, játékokat, kiterjesztett és virtuális alkalmazásokat. Érteni fogsz a tervezői-előkészítői, szerkesztői feladatokhoz éppúgy, mint az analóg képi információk digitalizálásához.
A tevékenységedet grafikai stúdiókban, a médiában és internetes újságoknál, reklám- és PR- cégeknél, lap- és könyvkiadóknál, animációs-, film-, és játékfejlesztői stúdiókban végezheted. Tudásod alkalmas lesz arra, hogy önálló vállalkozóként, vagy akár médiaművészként dolgozz. Tanulmányaidat tovább folytathatod az alapképzésre épített mesterképzésünkön, vagy mint vizuális szakember és tanár.